JAUNĀKĀS TENDENCES TRENIŅU PROCESĀ

Sporta speciālisti visā pasaulē nepārtraukti meklē un pēta iespējas treniņu procesa efektivitātes paaugstināšanai un vienlaicīgi arī sportistu ieinteresētības un optimisma uzturēšanai ievērojamas fiziskās slodzes apstākļos. Tāpēc šajā blogā par 2016. gada tendencēm treniņu procesa modernizācijā.  Par neatņemamu treniņu sastāvdaļu  kļuvuši dažādi pulsometri, ar kuru palīdzību var konstatēt slodzes ietekmi uz katra sportista organismu un līdz ar to arī precīzāk regulēt izpildāmo slodzi. Jaunākie viedpulksteņi apvieno gan pulsometra, gan hronometra funkcijas, kas palīdz regulēt arī slodzes apjomu. Orientēšanās un dažos citos sporta veidos – riteņbraukšana, triatlons, supermaratons, treniņu procesā sāk pielietot GPS, lai konstatētu katra dalībnieka atrašanās vietu un kustības virzienu. Arvien pieaugoša loma pasaules vadošo sportistu treniņos  veltīta spēka treniņiem. Līdztekus tradicionāliem brīvajiem svariem – svaru stienis, svaru bumbas, hanteles u.c. smagumi, kā arī trenažeri attiecīgo muskuļu un muskuļu grupas treniņam, tiek pielietoti vingrinājumi ar sportista personīgo svaru. Nezinātājam var šķist, ka tie ir tikai pievilkšanās vai atspiešanās vingrinājumi, taču tas tā nav. Izmantojot TRX piekares treniņu sistēmu  var attīstīt spēka īpašības praktiski visiem muskuļiem. Pie tam šī piekares treniņu iekārta ir daudz  lētāka par trenažeriem, jo tās ir piekārtas speciālas, regulējamas  sisksnas ar rokturiem spēka vingrinājumu izpildei. 

Mūsdienu sportā pieaug individuālo treniņu nozīme visos sagatavošanas veidos, t.sk. spēka sagatavošanā. Sportisti individuālam spēka treniņam   mājas apstākļos var iegādāties SCHILDKOT piekares treniņu sistēmu, kura Latvijā maksā 80,- EUR. Tās ir divas 180cm garas un 4cm platas regulējamas siksnas ar speciāliem rokturiem, paredzētas piestiprināšanai mājas apstākļos un komplektā nāk līdz arī vingrinājumu apraksts dažādām muskuļu grupām. Vēl viena jauna tendence fiziskajā sagatavošanā – kompleksa pieeja. Tas nozīmē tādu vingrinājumu izpildi, kuri apvieno gan kondīcijas treniņu, gan spēka attīstīšanu dažādām muskuļu grupām. Viens no tādiem vingrinājumiem ir ļoti liela izmēra riepas (līdz 180 cm diametrā) velšana, grūšana, vilkšana. Kā arī dažādu smagumu – maisu, spaiņu u.c. pārnešana dažādās distancēs. Varam pat apgalvot, ka treneri noskatījuši vingrinājumus no spēka vīru sacensībām, jo tie palīdz realizēt kompleksu pieeju fiziskajā sagatavošanā.  Mūsdienu sportā pieaug augstas intensitātes treniņu pielietojums. Tā būtība ir augstas intensitātes vingrinājumu izpilde ar intervala metodi -  ļoti intensīvs darbs ar īslaicīgiem atpūtas intervaliem. Pie tam, atpūtas intervali no reizes uz reizi tiek saīsināti. Tādi treniņi turpinās vairākas dienas pēc kārtas, kam seko vieglāku treniņu etaps. Lokanības un muskuļu darbspēju atjaunošanai treneri līdztekus strečinga, kalanētikas u.c. stiepšanās vingrinājumiem, sāk pielietot jogas vingrinājumus. Pie tam, katra sporta veida treneris izvēlas tās jogas veida vingrinājumus, kuri atbilstošāki viņa sporta veidam. Kā zināms, eksistē vairāk kā desmit jogas paveidu -     Anuara joga, Ashtanga joga, Bikram joga, Iyengar joga, Kripalu joga, Kundalini joga, Power joga u.c., tāpēc trenerim ir plašas izvēles iespējas. Minētās inovācijas palīdz padarīt treniņus interesantākus un efektīvākus.

Semināru kalendārs

Pēdējais mēnesis Augusts 2020 Nākošais mēnesis
P O T C Pk S Sv
week 31 1 2
week 32 3 4 5 6 7 8 9
week 33 10 11 12 13 14 15 16
week 34 17 18 19 20 21 22 23
week 35 24 25 26 27 28 29 30
week 36 31

SPORTA BLOGS

Statistika

Šodien:8
Šomēnes:471
Kopā:271078