NETRADICIONĀLI LĪDZEKĻI SPĒKA TRENIŅĀ - VIRVE

Spēka treniņš nepieciešams praktiski visiem sporta veidiem. Lai treniņu padarītu interesantāku un emocionāli piesātinātāku, ieteicams izmantot tādu netradicionālu spēka treniņa līdzekli kā spēka virves. Tās ir sīkšķiedru virves, kādas satopamas gandrīz katrā skolā, kur tās izmanto rāpšanās mācīšanai, jo tās piestiprinātas pie griestiem. Virves vēlamais diametrs ir 3,5cm – 6.5cm un garums 10 – 15 metri. Virves galus notin ar lentu, lai to ērti turēt izpildot vingrinājumus. Izverot virvi apkārt zviedru sienas spraislim, turam abus virves galus rokās 5-7 m no sienas un izpildām ar rokām kustības uz augšu-leju lai virve veidotu viļņus. Vingrinājumu varam izpildīt ar abām rokām veicot viena virziena darbības, varam roku kustības  izpildīt pārmaiņus: viena roka uz augšu – otra uz leju. Vājāk sagatavotiem sportistiem vienu virves galu piesienam pie zviedru sienas, bet vingrinājumu izpildām ar otru virves galu, turot to ar abām rokām. Pirmajā vingrinājumā virve stiprināta pie zviedru sienas apkšējā spraišļa, nākamajā – pie spraišļa plecu augstumā, bet trešajā vingrinājumā – pie spraišļa virs  galvas. Arī vingrinājumu izpildot turam rokas virs galvas. Šādi vingrinājumi trenē ne tikai roku, bet arī plecu joslas, muguras un arī kāju muskuļus. 

Vingrinājumus izpildam sērijās ar atpūtas pauzēm. Katra vingrinājuma izpildes ilgums un atpūtas pauzes garums būs atkarīgas no tā, kādu spēka īpašību gribam attīstīt. Ja ātrspēka izturību, tad vingrinājumu izpildām maksimālā tempā līdz 8-10 sek ilgi un atpūtas pauzi tādu, lai nākošajā piegājienā nekristos iepriekš uzrādītais vingrinājuma izpildes maksimālais temps. Ja gribam trenēt spēka izturību, tad vingrinājumu izpildām vairākas minūtes vai arī līdz nespējai to turpināt (atkarībā no sportistu sagatavotības) un atpūtas pauzei jānodrošina iespēja izpildīt nākamo sēriju. Atceramies patiesību, ka šādās atpūtas pauzēs ieteicama relaksējošu vingrinājumu t.i. stiepšanās un lokanības vingrinājumu izpilde, kura palīdz organismam ātrāk un pilnvērtīgāk atjaunot darba spējas. Spēka virve izmantojama arī citu muskuļu treniņam. Piemēram, iesienot vienā virves galā smagumus(svaru bumbas, riepu u.tml.), varam izpildīt smaguma vilkšanas vingrinājumus – velkot atmuguriski ļoti smagu atsvaru, izpildot skrējiena imitāciju ar vieglāku atsvaru, velkot smagumu pie sevis ar rokām-sēžot, pārliekot virvi pār plecu, velkam smagumu pie sevis atguļoties resp. muguras muskuļu treniņš. Virvi varam izmantot arī citu spēka vingrinājumu izpildē. Piemēram, izveram virvi caur pudu bumbas rokturim, turam ar rokām virvē iekārto pudu bumbu, kājas plecu platumā, augums noliekts uz priekšu 90 grādu leņķī. Izpildām roku saliekšanu, ceļot virvē iekārto pudu bumbas rokturi līdz krūtīm un lēnām noliekam to atpakaļ uz grīdas. Vingrinājumi ar spēka virvi ir dažādojami daudzās variācijās. Pieminētās virves viļņveida kustības ar rokām izpildāmas uz augšu-leju, sānis, viļnveida kustības u.c. Šī netradicionālā līdzekļa izmantošana ne tikai padara treniņu emocionālāku, bet dod arī iespēju trenerim izveidot tādu kustību struktūru, kura ir analoga atbilstošajam sporta veidam, resp. dod iespēju trenēt speciālo fizisko sagatavotību. 

Semināru kalendārs

Pēdējais mēnesis Augusts 2020 Nākošais mēnesis
P O T C Pk S Sv
week 31 1 2
week 32 3 4 5 6 7 8 9
week 33 10 11 12 13 14 15 16
week 34 17 18 19 20 21 22 23
week 35 24 25 26 27 28 29 30
week 36 31

SPORTA BLOGS

Statistika

Šodien:11
Šomēnes:474
Kopā:271081